Tunna tiokronorsfynd.

På väg ut från Smedjan galleria stack jag in huvudet i en butik jag sällan går in i annars. Tänkte att jag kanske kunde hitta några billiga smycken att ha på mig utomlands. Till min förvåning fann jag dessa två tunna, fina armband respektive halsband och ännu mer glad blev jag när jag betalade och fick höra priset. Tio kronor styck! Köpt och klart sa jag och nu ska jag pryda hals och handled med dessa. Gissa var? Butiken som alltid har rea förstås, Ur & Penn.
1 kommentar

Semesterläsning.

Nu är det ju bara fyra ynka dagar tills jag ligger på en strand prick den här tiden. Det ska bli helt ljuvligt som ni förstår. Och när en ska flyga, äta chips på hotellbalkongen och ligga i en solstol måste en ju ha med sig ett knippe böcker att förgylla tid med. Jag ser mycket fram emot att läsa ännu en pärla av Haruki Murakami, Karolina Ramqvists Alltings början (läste hennes bok Flickvännen för ett tag sedan och gillade så jag ser med glädje fram emot att läsa även denna) samt Kristoffer Ahlströms Ett liv för lite (tipstack Maja!). Vill egentligen börja nu på en gång men jag har bestämt mig för att jag inte får börja läsa någon av dem förrän jag sitter på planet. Alltså längt när man har tre fina böcker, en semestervecka och sju dagar i solen med världens bästa kille framför sig. Det får gärna bli fredag nu för min del!

Stugdrömmar, utsikt och solnedgång.

Hej hej hallå! Här kommer ännu ett inlägg med vardagsbilder på min pojkvän. Blir kanske lite enformigt för bloggen nu när vi har semester tillsammans men det blir ju så naturligt. Ni får läsa trots allt eller återkomma i mitten av juli (helst läsa ändå!). Josefs familj har i alla fall köpt stuga vilket de (och vi) längtat efter så himla länge, så att få åka dit och besöka den igår var så himla kul. Vi började dagen där tidigt och åkte inte hem förrän sent på kvällen. Ungefär det här pysslade vi med:

Vi började med att kolla runt såklart, gå på den lite ostadiga bryggan och dricka en kopp kaffe. Och titta ut över den magiskt idylliska utsikten.
Sedan började vi att hjälpa till att fixa med allting som ska göras i ordning. Vi monterade upp en darttavla på förrådsväggen, oljade in utemöbler och rotade i förrådsgömmorna.
Sedan åkte vi iväg och köpte en grillplats och handlade middag, och när vi kom tillbaka till stugan slog jag mig ner på altanen med ytterligare en kopp kaffe och bara njöt av stunden.
Efter kaffe med hans familj och många skratt bytte vi om till roliga overaller ("jag känner mig som en astronaut"^) och började att måla den bruna ytterpanelen i vitt. Fick så många stugdrömmar av att vara där och fixa, jag skulle jobba dag och natt om jag fick ett eget litet hus att pyssla med. Älskar att måla för det första så det gjorde jag gladeligen!
Sedan kom kvällssolen och då åt vi sen middag vid grillplatsen.
Och så gick vi ner till bryggan igen och viftade bort hundratals med myggor som höll på att göra oss vansinniga.
När solen låg så här över ängarna packade vi ihop våra väskor och tog bilen hem till Luleå i sommarkvällen. Det mysigaste av allt var att komma hem och inte kunna somna, gå upp igen och spela sällskapsspel med öppet fönster. En underbar dag i livet, tänk att jag kommer att få spendera fler sommardagar här<3.